Plnění klimatizace probíhá v automatickém režimu, kdy plnička nejdříve odsaje staré chladivo a olej ze soustavy.
Poté celou soustavu natlakuje a zavakuuje. Při tomto úkonu se zjistí, jestli je v soustavě netěsnost.
Pokud je vše v pořáku, tak plnička naplní klimatizaci předepsaným množstvím chladiva a oleje. Cenu můžete najít níže, nebo přímo v ceníku.
Plnění klimatizace (připojení přístroje + test těsnosti) r134a | 500 Kč |
Plnění klimatizace (r1234yf) | 600 Kč |
Dezinfekce klimatizace | 363 Kč |
Chladivo klimatizace R134A – 1g | 3 Kč |
Chladivo klimatizace R1234YF -1g | 6 Kč |
Olej do klimatizací -1ml | 4 Kč |
Dezinfekční sprej | 319 Kč |
Detekce úniku chladiva vodíkovou metodou | 1210 Kč |
Výměna kabinového filtru při dezinfekci klimatizace – FORD | do 325 Kč |
Začíná období vyšších teplot, vozidlo se na sluníčku stihne hezky vyhřát. Vy si sednete do auta a spustíte tlačítko s označením AC (Air Condition) nebo se sněhovou vločkou a nic se neděje. Klimatizace nechladí a z výstupu topení jde pouze teplý vzduch.
Příčin tohoto problému může být více. Pojďme si jich pár popsat.
Problém nízkého tlaku chladiva je ve své podstatě to nejlepší, co Vás mohlo potkat. Přes léto jste klimatizacaci používali často, v zimě jste si s ní pomohli odvhlčit okna ve vozidle a chladivo jste prostě a jednoduše zpotřebovali.
Moderní vozidla již mají čido tlaku chladiva klimatizace a při nízkých hodnotách klimu prostě nespustí, aby nedošlo k poškození klima kompresoru.
Jednoduše se objednejte na servis klimatizace, kde natlakováním soustavy zjistíme, jestli je okruh klimatizace stále těsný a v pořádku a chladivo doplníme. Celý tento proces probíhá cca hodinu čistého času. Cenu za chladivo a připojení na plničku naleznete dole pod textem, nebo v našem ceníku.
Klimatizaci jste již nechali naplnit a do pár dní Vám zase nechladí, tak je problém nejspíše v netěsnosti soustavy klimatizace.
Postup je jednoduchý, nejdříve klimatizaci celou vypustíme (Nebojte, chladivo, které Vám zbylo již neúčtujeme.), poté ji naplníme speciálním plynem a díky sadě na odhalení úniku klimatizace zjistíme, kde se problém (netěsnost) nachází.
Tento úkon však trvá cca jeden den, protože plyn v soustavě musí nějakou dobu zústat, abychom našli i ty nejmenší netěsnosti. Cenu za tento úkon naleznete dole v ceníku.
Vzhledem k tomu, že kompresor klimatizace je mazán olejem, který se přimíchává do chladiva, tak když Vám ujde chladivo díky netěsnosti, tak se může stát, že se kompresor zadře, protože ze soustavy uniklo chladivo společně s olejem.
V tomto případě můžeme odhalit problém dvěma způsoby. Natlakovaním chladícího okruhu klimatizace a zkouškou tlaku klimakompresoru přímo na plničce, nebo později vyčíst data z diagnostiky.
Zápachy ze systému klimatizace jsou způsobeny bakteriemi a plísněmi. Tyto bakterie a plísně se mohou vyskytovat na špinavém kabinovém filtru, nebo přímo ve vedení vzduchu.
Dále můž být ucpaná odtoková hadička klimatizace.
Dezinfekce klimatizace sprejem je metoda, kdy je sprej aplikován přímo do vedení vzduchu v interiéru vozidla. Hadička, která umožňuje aplikovat dezinfekční pěnu až přímo do výparníku, zajišťuje rozprostření dezinfekčního přípravku v celé délce vzduchového vedení.. Poté již stačí jen zhruba 15 minut počkat, než pěna zahubí všechny bakterie a plísně a nakonec klimatizaci naplno zapnout. Před celou operací je dobré vyjmout kabinový filtr a po skončení ho nahradit novým.
Vozidla se systémem klimatizace by měla projít kontrolou alespoň jednou ročně, a to ve specializovaném autoservisu. V neposlední řadě proto, že systém každý rok ztrácí 8 % chladiva. Je rovněž důležité zkontrolovat stav opotřebení nejdůležitějšího dílu – vysoušeče. Je zodpovědný za odstranění vlhkosti z cirkulujícího chladiva a snížení mechanického opotřebení. Podobně jako filtr motorového oleje, má i vysoušeč pouze omezenou životnost. Nejlepší čas na údržbu klimatizace v našem autoservisu je časně z jara, než se výrazně oteplí a pyl začne obtěžovat alergiky.
Na servis klimatizace používáme zařízení pro servis klimatizací s chladivem R134a ACS 611.
Rychlé, výkonné a efektivní. Zařízení ACS 611 bylo speciálně navrženo pro provádění údržby klimatizačních systémů na bázi chladiva R134a s minimálním přímým zásahem technika.
Jednotka automaticky ovládá každou fázi údržby a servisu včetně odsávání oleje a chladiva, recyklování a doplňování. V případě potřeby ale dává manuální režim technikovi možnost kontrolovat všechny fáze individuálně.
Výkonné dvoustupňové vakuovací čerpadlo zajišťuje rychlé a efektivní čištění systému.
Pro servis klimatizací ve vozidlech s chladivem r1234yf používáme plničku klimatizací ACS 663 s integrovaným identifikátorem chladiva.
Nejlepší zařízení pro servis klimatizací ve své třídě s chladivem r1234yf.
Díky vysoce přesné měřicí technice a plně automatizovanému průběhu servisu zajišťuje zařízení ACS 663 efektivní servisní práce na klimatizačních systémech osobních automobilů a užitkových vozidel. Splňují všechny požadavky technicky náročných amerických norem SAE J-2788 pro klimatizační systémy a také veškeré příslušné evropské certifikace. Je vhodné pro plně automatické údržbové a opravárenské práce pro všechny klimatizace osobních a užitkových vozidel.
Servis pro hybridní vozidla a elektromobily
Dva zásobníky pro dávkování mazacího oleje PAG a POE a automatická funkce proplachování umožňují servis hybridních vozidel a elektromobilů.
„Klimatizaci vašeho vozu doporučujeme používat celoročně. Nejlepší je nechat běžet systém každý měsíc po dobu nejméně 10 minut, aby se utěsnila těsnění, a tak se zabránilo úniku chladiva. Pravidelným provozem lze také eliminovat nepříjemné pachy vznikající jako výsledek vlhkosti ve filtru nebo z nashromážděných bakterií.“
Více informací ohledně servisu klimatizace z BOSCH CAR SERVICE zjistíte zde: KLIMA BOSCH